Follow me:

Nytårsforsæt i fitness centeret

Det er jo ingen hemmelighed, hvis man har fulgt – bare lidt med her på siden :) at jeg render meget i fitness.
Så jeg har valgt at lave mit et indlæg omkring mine nytårsforsæt omkring de ting jeg gerne vil blive bedre til i år 2019.

fitness forsæt

Jeg har jo lavet den almindelige liste for året. Men synes jeg ville lave et kun for øvelserne og kiloene i centeret.

Listen er lavet med de mål jeg gerne vil opnå i 2019, hvad enten det er kilo, eller en øvelse generelt.

  • Tage min første armbøjning – den rigtige, ingen knæ
  • Tage min første kropshævning (Chin up) uden hjælpemidler
  • 165 kilo på benpress (hacklift)
  • Bænkpress – 35 kilo (inkl stang 55 kilo)
  • Skulderpress stående – 10 kilo
  • Skulderpress siddende – 14 kilo
  • Latpulldown 49 kilo

Det er ment som samlet kilo i et sæt, altså så jeg skal kunne tage et sæt med de kilo, for mig tæller det ikke at kunne hjerne vildt mange kilo, og kun løfte 2-3 gange.
Så fx. bænkpress, der skal jeg kunne tage de 35 kilo (inkl stangens vægt) og lave mine 4 sæt.

fitness forsæt

For mig handler det ikke som sådan om hvor stærk man er, men for mig handler det om at have et mål. Jeg startede jo selv ud i starten af 2018, med nogle meget små kilo. Både på maskinerne, men også ved håndvægtene. Kan tydeligt huske hvor svag jeg følte mig, når jeg knap og nap kunne tage 10 kilo, hvor jeg idag tager det dobbelte eller mere.

Eller bænkpres fx, der startede jeg ud med knap nok at kunne tage 3, uden vægt. Altså kun selve stangen, og jeg kunne ihvertfald ikke tage 12 gentagelser. Idag har jeg 20 kilo på, + stangen på 20, så det er 40 kilo.

Det er vigtigt for mig at have noget at stræbe efter, og det er muligvis ikke alle punkter jeg når i år, men synes selv jeg har sat dem realistisk, iforhold til hvor jeg er nu, og kan træne 12 måneder før jeg skal “gøre det op imod mig selv”.
Har du et fitness forsæt, eller måske flere?

Følg endelig med på min instagram :)

Previous Post Next Post

Du vil måske også kunne lide

No Comments

Leave a Reply